Oplopende Oranjekoorts zichtbaar

Supermarkten zien dat de Oranjekoorts langzaam vorm begint te krijgen. Na het starten van diverse EK-acties is er in de Pinksterweek 15 miljoen euro extra omzet geboekt. Dit zegt onderzoeksbureau GfK Panel Services uit Dongen. Vooral supermarktketen C1000 doet het goed. Ze hebben zowel de ‘Geluksvogels’ (Wolter Kroes heeft samen met Yes-R een nummer opgenomen over de vogels) als de bekende voetbalplaatjes van het Nederlands Elftal. De Lidl vangt ook extra klanten met de verkoop v an de Oranje-cd van Johan Derksen en Wilfred Genee.

Volgens een van de onderzoekers ligt de Oranjekoorts dit jaar op een “hoger niveau” dan voorgaande toernooien. Er zouden al 17 procent meer specifieke Oranje-producten zijn verkocht in de supermarkten.

Hetzelfde onderzoeksbureau zag in 2010 al dat ruim 33% van de huishoudens tijdelijk naar een andere supermarkt zouden gaan om de hebbedingetjes te verzamelen. Veel winst wordt er waarschijnlijk niet gemaakt, want veel klanten zijn direct naar de actie weer terug bij hun eigen supermarkt.

Post to Twitter


Tags: , ,

Categorie: featured

Reageer

Designed by: Soccer Blogger. Sponsored by: Article directory, webdesign berlin, fernstudium.